måndag 21 januari 2013

Innan jag fanns av Petrus Dahlin & Maria Nilsson Thore

Var fanns jag innan jag fanns? Var tar jag vägen när jag inte finns mer?Vem har inte tänkt de tankarna? Man tänkte dem när man var liten och undrade över allt och man tänker de tankarna till och från igenom livet...

 I den nya boken "Innan jag fanns" får vi följa systrarna My och Py och deras funderingar kring dessa eviga frågor. Systrarna har fått följa med morfar ut på landet, och det är en lika gnistrande iskall vinterkväll i boken som vi har ute nu. Stjärnorna glimmar på himmelen och morfar hugger ved för att de skall bli varma. Flickorna fantiserar om en äggplanet där alla bebisar väntar på att födas, de funderar på om de var stjärnor innan de föddes och de funderar på vart morfar tar vägen när han dör. Kanske blir han en stjärna igen?

En fin vinterbok att läsa och fundera på i den mörka vinterkvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar